Christoph M. Flath
Prof. Dr. Christoph M. Flath
Raum:
109
Telefon:
+49 931 31-85128
E-Mail:
christoph.flath@uni-wuerzburg.de
Kurzlebenslauf
- seit 04/2018 Inhaber des Lehrstuhls für Wirtschaftsinformatik und Business Analytics am Betriebswirtschaftlichen Institut der Julius-Maximilians-Universität Würzburg
- 06/2014-03/2018 Juniorprofessur für Operations Management am Betriebswirtschaftlichen Institut der Julius-Maximilians-Universität Würzburg
- 05/2013 Abschluss der Promotion (mit Auszeichnung), Dissertation "Flexible Demand in Smart Grids - Modelling and Coordination", Karlsruher Institut für Technologie, Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
- 01/2013-06/2014 Leiter der Abteilung "Smart Grids and Energy Markets" am Karlsruher Institut für Technologie (Lehrstuhl für Informationswirtschaft und Market Engineering)
- 11/2012-12/2013 Wissenschaftlicher Mitarbeiter am Karlsruher Institut für Technologie (Lehrstuhl für Informationswirtschaft und Market Engineering)
- 10/2010-11/2012 Wissenschaftlicher Mitarbeiter am Forschungszentrum Informatik
- 05/2009-08/2010 Wissenschaftlicher Mitarbeiter WHU - Otto Beisheim School of Management, Vallendar (Lehrstuhl für Produktionsmanagement)
- 10/2003-11/2008 Studium Wirtschaftsingenieurwesen an der Universität Karlsruhe - Diplom-Abschluss mit Auszeichnung
- 09/2006-05/2007 Auslandsstudium an der University of Toronto, Kanada
Ausgewählte Publikationen
-
Masuch, Simon, Jan R. Landwehr, Christoph M. Flath, and Frederic Thiesse. “The Faster, the Better? The Impact of Short Delivery Times on Product Returns in Online Retailing”. Journal of Retailing 100 (2024).
-
Greif, Toni, Nikolai Stein, and Christoph M. Flath. “Information Value Analysis for Real-Time Silo Fill-Level Monitoring”. INFORMS Journal on Applied Analytics 53, no. 4 (2023): 283-94.
-
Griebel, Matthias, Dennis Segebarth, Nikolai Stein, Nina Schukraft, Philip Tovote, Robert Blum, and Christoph M. Flath. “Deep Learning-Enabled Segmentation of Ambiguous Bioimages With Deepflash2”. Nature Communications, 2023.
-
Stahl, Christina, Nikolai Stein, and Christoph M. Flath. “Analytics Applications in Fashion Supply Chain Management - A Review of Literature and Practice”. IEEE Transactions on Engineering Management, 2021.
-
Teubner, Timm, and Christoph M. Flath. “Privacy in the Sharing Economy”. Journal of the Association for Information Systems 20, no. 3 (2019): 213-42.
-
Friesike, Sascha, Christoph M. Flath, Marco Wirth, and Frédéric Thiesse. “Creativity and Productivity in Product Design for Additive Manufacturing: Mechanisms and Platform Outcomes of Remixing”. Journal of Operations Management 65, no. 8 (2019): 735-52.
-
Ströhle, Philipp, Christoph M. Flath, and Johannes Gärttner. “Leveraging Customer Flexibility for Car-Sharing Fleet Optimization”. Transportation Science 53, no. 1 (2019): 42-61.
-
Chevalier-Roignant, Benoit, Christoph M. Flath, and Lenos Trigeorgis. “Disruptive Innovation, Market Entry and Production Flexibility in Heterogeneous Oligopoly”. Production and Operations Management 28, no. 7 (2019): 1641-57.
-
Flath, Christoph M., and Nikolai Stein. “Towards a Data Science Toolbox for Industrial Analytics Applications”. Computers in Industry 94 (January 2018): 16-25.
-
Gärttner, Johannes, Christoph M. Flath, and Christof Weinhardt. “Portfolio and Contract Design for Demand Response Resources”. European Journal of Operational Research 266, no. 1 (2017): 340-53.
-
Flath, Christoph, Sascha Friesike, Marco Wirth, and Frederic Thiesse. “Copy, Transform, Combine: Exploring the Remix As a Form of Innovation”. Journal of Information Technology 32, no. 4 (2017): 306-25.
-
Ströhle, Philipp, and Christoph M. Flath. “Local Matching of Flexible Load in Smart Grids”. European Journal of Operational Research 253, no. 13 (2016): 811-24.
-
Flath, Christoph M., Jens Ilg, Sebastian Gottwalt, Hartmut Schmeck, and Christof Weinhardt. “Improving Electric Vehicle Charging Coordination Through Area Pricing”. Transportation Science 48, no. 4 (2014): 619-34.