Lehrstuhlinhaberin
Prof. Dr. Jana-Kristin Prigge
Lehrstuhlinhaberin
Lehrstuhl für BWL und Marketing
Sanderring 2
97070
Würzburg
Gebäude:
Neue Universität
Telefon:
+49 931 31 81508
Kurzbiographie
- Studium der Betriebswirtschaftslehre an der Universität Mannheim
- Promotion und Habilitation im Fach Marketing an der Universität Mannheim
- Visiting Assistant Professor an der Penn State University, USA
- Mehrjährige Tätigkeit bei der Deutschen Bank im Bereich Private & Business Clients (u.a. Projekte zur Vertriebsgestaltung und Digitalisierung)
- Leiterin der Forschungsgruppe Digital Marketing & E-Commerce an der Universität Würzburg
- Veröffentlichungen in Top Tier Journals (u.a. Journal of Marketing, Journal of the Academy of Marketing Science, International Journal of Research in Marketing, Journal of Product Innovation Management)
Forschungsschwerpunkte
- Social Media Marketing (Social Media Influencer, Review management)
- E-Commerce (Sustainable customer behavior in digital settings, Steering of webshop user behavior, Nudging)
- Mehrkanalmanagement (Multi channel behavior, Management of online vs. offline channels)
- Innovationsmanagement (Role of the sales force in new product development, new product forcasting)