English Intern
Lehrstuhl für BWL und Marketing

Sales and Communications Management

Kursbeschreibung:

"Sales & Communications Management" fokussiert auf effektive Vertriebs- und Kommunikationsstrategien, um Studierende auf anspruchsvolle marktorientierte Aufgaben im Management vorzubereiten.

 

Vorläufige Kursstruktur:

  1. Introduction
  2. Design of the sales system
  3. Strategic sales management
  4. Management of salespeople
  5. Basics of communication management
  6. Management of of communication measures
  7. Classic communication tools
  8. Digital communication tools

 

Termine:

  1. Vorlesung
  • Start: Do, 17. Oktober 2024
  • Zeit: immer donnerstags, 8:30 bis 10:00 Uhr online via Zoom
  • Dozentin: Prof. Dr. Jana-Kristin Prigge
  1. Übung
  • Start: Mo, 18. November 2024
  • Zeit: immer montags, 08:30 bis 10:00 Uhr online via Zoom / 12:15 bis 13:45 Uhr online via Zoom
  • Übungsleiter: Alexander Mauer

 

Sprache: Englisch

Prüfungsleistung: 60-minütige Klausur

We are on Instagram and LinkedIn!

Feel free to follow us on Instagram  and LinkedIn where we share news about internships, own positions, our research and more!